Een kleine tekening

Een kleine tekening in de krant trok mijn aandacht. Een jongeman torent uit boven een zomers en toch grauw zwembad; een hand beschrijft zijn borst:

Het onderschrift noemt Michaxc3xabl Borremans als de maker. Die naam ken ik niet.

Michaxc3xabl Borremans blijkt de vader van meer afbeeldingen van onwerkelijke werkelijkheden. Fascinerende werken waarin meer gesuggereerd wordt dan getoond die een veel langere tijd omvatten dan het moment dat zichtbaar is. Raadselachtig.

Kijk zelf maar…

6 gedachten over “Een kleine tekening

  1. Da’s jammer ja! Ik vind het toetje toch wel heel belangrijk! (overigens viel me dat in Spanje erg op, soms kreeg je als toetje een halve perzik-uit-blik en een schijfje ananas-uit-blik. Dat was het hele toetje).

    Maar ik zie niet in waarom ik volgens jou niet trots zou mogen zijn op mijn huis en woonsituatie?

    Like

  2. Zeker bij een Italiaans restaurant mag je verwachten dat het ijs deugt. Zonde dat ze dat dan zo laten liggen.
    Als je je maaltijd afsluit met een heerlijke toet, blijft de avond volgens mij veel langer positief in je gedachten..en is de kans dat je terugkomt dus ook groter

    Like

  3. @Janneke: natuurlijk mag jij trots zijn op je woon- en huissituatie. Maar naast haar vooronderstelling dat ‘alleen-wonen’ slechts een tussenfase kan zijn, lijkt jouw trots haast een ‘statement’. Terwijl de twee varianten toch helemaal niet tegenover elkaar hoeven staan…

    Like

  4. Gewoon gezellig begrijpend lezen zonder overal wat achter te zoeken is ook een kunst! Omdat ik trots ben op wat ik heb bereikt (en dat toevallig het tegenovergestelde is van mijn gesprekspartners idealen) zou dat een statement zijn? Nou, het spijt me je te moeten teleurstellen, maar ik ben gewoon trots op wat ik bereikt heb. Moordpoging op mijn mus mislukt!

    Like

Plaats een reactie