Gesprek op de kale berg

 

ZuchtHallo allemaal, fijn dat jullie je op zo korte termijn vrij hebben kunnen maken voor deze meeting. Zoals jullie weten hebben we ons laten benchmarken. De uitkomsten hebben jullie gezien, ik hoop dat je er net als ik van hebt wakker gelegen.

Hoe we proactief op die uitkomsten kunnen aanhaken, daarover wil ik vanmiddag met jullie sparren. De afgelopen dagen heb ik wat bila´tjes gedaan om te zien hoe we de zaak het beste kunnen aanvliegen. We hebben natuurlijk commitment nodig en zoveel mogelijk positieve priming om de nieuwe aanpak succesvol te kunnen uitrollen. We hebben dus een aantal quick wins nodig en een flinke oogst aan laaghangend fruit! Voor uitgebreid klankborden hebben we geen tijd; de wereld verandert snel en wij moeten mee veranderen.

Ik stel voor dat jullie de komende 20 minuten out of the box op mijn voorstel schieten, waar nodig wat nieuwe ideeën inschieten en eventueel, als je denkt dat ik echt té ambitieus ben, neerwaarts bijstellen. Dan kunnen we vandaag nog uitkristalliseren en er een klap op geven. Morgen kan ik dan met Vandekeybus de zaak afkaarten, is de boel afgetikt en kunnen we gas geven. Een hands on mentaliteit, dat is wat we nu nodig hebben. En begrijp goed, de professinals zijn in the lead, maar wij bepalen de punten op de horizon, wij slaan de piketpaaltjes. Doorpakken is nu het devies.

Zoals ik al zei, voor uitgebreid doorcommuniceren is geen tijd. Als de trein eenmaal rijdt kunnen we doorontwikkelen en waar nodig opschalen. Een follow up komt er zeker, maar daar wil ik deze bijeenkomst nog geen tijd aan besteden.

Oh, en voor ik het vergeet, ik wil van de gelegenheid gebruik maken het hele middensegment te levelen. Never waste a good crisis!

Leave a Reply

