Ik mis het een en ander…

Ik heb mijn stad nog niet verlaten of er gebeuren allerlei enerverende dingen. Meer dan twintig centimeter sneeuw, een stroomstoring en ook nog Het Glazen Huis (dat onder deze omstandigheden al bijna Het Behouden Huis mag heten). Maar dat laatste werd natuurlijk ruim van tevoren aangekondigd en was ook helemaal geen reden om thuis te blijven. Het is een zeer eigentijds fenomeen, dat Huis van Glas. Het goede doen als evenement, het goede doel als marketinginstrument. Lees maar wat Dirk Nijdam van Marketing Groningen erover zegt (in de VK):

"De betrokkenheid en sociale cohesie zijn hartverwarmend. De komst van het Glazen Huis gaat Groningen   goed doen. Vorig jaar, toen het in Breda stond, kwamen er   200 duizend mensen op af. Groningen heeft meer een regiofunctie dan Breda,   dus ik denk dat we dat minstens gaan evenaren."

Voor de goede orde: het gaat erom geld in te zamelen voor malariabestrijding. "Jouw plaat tegen malaria. Net wat de wereld nodig heeft". Zoiets.

Stad_en_glazen_huis

One thought on “Ik mis het een en ander…

  1. Als jij het zegt..Ik ben, en zeker vooraf, altijd een beetje bang van de films van Von Trier. Mijn eerste kennismaking was de televisieserie The Kingdom en die maakte erg veel indruk. Maar ik zag ook Idiots en vanaf dat moment is de huiver begonnen. De nieuwsgierigheid moet het van de huiver winnen.

    Like

Leave a Reply

