Onmogelijke ontmoeting /2

Veel mensen hebben een te rooskleurig beeld van zichzelf. Dat wil zeggen, wij zijn vrij goed in het achteraf verklaren van onze handelingen; bij succes zien we onszelf als belangrijkste oorzaak, is het minder goed gegaan dan blijken er  vaak anderen of omstandigheden die ons tegenwerkten in het spel te zijn. Het beeld dat we van onszelf hebben dragen we uit als ons imago; we doen ons best anderen ons te laten zien zoals we graag gezien worden. Maar waar de persoon die wij werkelijk zijn in dit spel dat we met onszelf en met de ander spelen? En is er eigenlijk wel een werkelijk ik?

Nu kom ik iemand tegen die van mij zegt te houden. Dat streelt mijn ego en maakt het makkelijker datzelfde gevoel voor  haar te gaan ervaren. Houden van is gevaarlijk. Het wekt de neiging mijn imago los te laten en mijzelf te zijn, te laten zien. Mijzelf? Degene die ik mij heb voorgenomen te zijn? Kan ik degene die van mij houdt mijzelf laten zien zoals ik mijzelf nauwelijks kan en durf te zien? En wie is dan eigenlijk degene waarvan  zij houdt? Houdt zij misschien van iemand die ik helemaal niet ben?

2 thoughts on “Onmogelijke ontmoeting /2

  1. Nu ging ik natuurlijk googlen op pompoen zaaien, en kwam ik op deze site terecht: http://www.tuinadvies.be/groente_pompoenen.htm Waar ze dus eindigen met: succes verzekerd! Hmz, kun je die site nu aanklagen?😉 Haha. Jammer dat er geen pompoentjes aan kwamen, maar de plant zelf is ook best mooi, toch? Misschien had je meer bijen nodig, om de plantjes onderling te laten bevruchten of zoiets? Jaja, ik ben een echte kenner, dat hoor je natuurlijk meteen.😛

    Like

  2. @Wenz: Zo te lezen heb ik alles toch goed gedaan, zij het wel veel simpeler, want direct in de volle grond. Misschien ligt de oorzaak van het mislukken van mijn pompoenoogst inderdaad in de afwezigheid van bijen; ik zie er nooit een. Af en toe worden de mooi tere bloemen wel door een ander soort insect bezocht, maar die zijn zeker niet zo goed in het bevruchten van pompoenen.
    Ben benieuwd hoe jouw oogst dit jaar uitpakt!

    Like

Leave a Reply

