Geen pompoen te bekennen

Terwijl ik een paar maanden geleden een pompoen panklaar stond te maken bedacht ik dat het eigenlijk voor de hand zou liggen enkele van die pitten, waarvan je er zo veel in een pompoen vindt, te zaaien. Dan zou ik immers later in het jaar zelf pompoenen kunnen oogsten.

Zo gezegd, zo gedaan.

Al snel staken de eerste blaadjes hun frisse groen uit de aarde van mijn balkonpot omhoog. En inmiddels liggen er een paar flinke uitlopers waaraan ook flink wat van die mooie geel-oranje bloemen tot bloei komen. Maar tot zelfs maar het begin van een pompoen heeft nog niet een zo’n bloem het weten te schoppen.

Er zijn al wel een paar tomaten in ontwikkeling, sommigen flink uit de kluiten gewassen, maar nog erg groen.

3 thoughts on “Geen pompoen te bekennen

  1. Brugje bootje sluisje, dat klinkt inderdaad ook al heel petieterig klein, en dan met z’n allen drommen natuurlijk. Gelukkig waren de stemmingen op z’n zondags, zo kwam alles toch nog goed daar.🙂

    Like

  2. Nu ging ik natuurlijk googlen op pompoen zaaien, en kwam ik op deze site terecht: http://www.tuinadvies.be/groente_pompoenen.htm Waar ze dus eindigen met: succes verzekerd! Hmz, kun je die site nu aanklagen?😉 Haha. Jammer dat er geen pompoentjes aan kwamen, maar de plant zelf is ook best mooi, toch? Misschien had je meer bijen nodig, om de plantjes onderling te laten bevruchten of zoiets? Jaja, ik ben een echte kenner, dat hoor je natuurlijk meteen.😛

    Like

  3. @Wenz: Zo te lezen heb ik alles toch goed gedaan, zij het wel veel simpeler, want direct in de volle grond. Misschien ligt de oorzaak van het mislukken van mijn pompoenoogst inderdaad in de afwezigheid van bijen; ik zie er nooit een. Af en toe worden de mooi tere bloemen wel door een ander soort insect bezocht, maar die zijn zeker niet zo goed in het bevruchten van pompoenen.
    Ben benieuwd hoe jouw oogst dit jaar uitpakt!

    Like

Leave a Reply

