Zondagmiddag, fietsen!

Ik zat op mijn balkon te lezen. De zon was juist achter de dakrand verdwenen toen een lichte onrust mij bekroop. Dat gebeurt wel vaker wanneer ik bedacht heb ‘vandaag eens niets te doen dan lezen en lummelen’. De onrust wilde niet wijken, dus trok ik toch mijn hardloopschoenen maar aan en vertrok, richting Paterswoldsemeer. Over de Hoornse dijk liep ik en het ging wel aardig.

Het groen heeft zijn frisheid prijs moeten geven aan de volheid van de zomer en de witte waterlelie ligt tevreden tussen haar door de wind wat opgehoopte bladeren. Maar op mijn pad was het druk! Wat een fietsers! Vaders en moeders met kind, oudere echtparen vooral en ook wielrenners, die zo natuurlijk helemaal niet opschoten. En toen ging het brugje ook nog open omdat een bootje uit het sluisje moest. Dat werd wel een beetje passen en meten toen we weer verder konden. Maar gelukkig was het zondagmiddag en waren wij goed geluimd.

One thought on “Zondagmiddag, fietsen!

  1. Brugje bootje sluisje, dat klinkt inderdaad ook al heel petieterig klein, en dan met z’n allen drommen natuurlijk. Gelukkig waren de stemmingen op z’n zondags, zo kwam alles toch nog goed daar.🙂

    Like

Leave a Reply

