2012

Potverdorie!

Kom ik thuis na een dag hard werken, heb ik gekookt xc3xa9n afgewassen, M. voorgelezen (uit Bulletje en Bonestaak) en naar bed gebracht, doe ik de televisie aan, wordt mij in Netwerk zomaar plompverloren het einde van de wereld in 2012 aangekondigd. Ik wist nog van niks, terwijl allerlei mensen al jaren met de voorbereiding bezig blijken te zijn!

Natuurlijk probeert de regering (en niet alleen die van ons!) dit feit onder de pet te houden. En ook de wetenschap doet net of haar neus bloed. Maar denken ze nu echt dat ik zo dom ben dat ik hun gecodeerde berichten niet doorzie?? Gelukkig hebben we internet en youtube:

Valt overigens op dat bij de 2012 filmpjes vaak muziek van Enya gebruikt wordt. En ook dat de meest uitgestorven natuurvolkeren, Maya, Hopi, Atlantis, over kennis beschikten die wij in onze hoogmoed terzijde geschoven hebben. En dat gaat ons nog lelijk opbreken, als we niet oppassen!

 

6 thoughts on “2012

  1. @Janneke: De site van de NPO biedt de mogelijkheid het nummer van een gevonden duif te melden. De bedoeling is dat dat bericht wordt doorgelinkt naar de eigenaar, maar dat ging in dit geval niet…

    Like

  2. Ik weet, ben opgegroeid tussen de duivenmelkers… en wij werden regelmatig gebeld met de vraag van wie een opgevangen duif was, zelfs nu nog, in het internettijdperk. Geweldig hoeveel moeite mensen soms doen om de eigenaar te vinden (of eerst al om een duif te vangen… kreeg ooit een vrouw aan de lijn die in de dakgoot stond).

    Like

  3. Wat een rampenfoto’s zeg. En de wereld vergaat alweer? Het is wat zeg, dat is al de zoveelste keer. Want ja, het staat ook in de bijbel he, zoals ze zeggen rond de anderhalve minuut. Dan moet het wel waar zijn. Ach weet je, zelfs als de aarde zou vergaan, dan merken we daar weinig van. Pats boem weg. Ook prima toch, wat niet weet, wat niet deert. Maar poeh zeg, goed dat je deze info met ons deelt, anders waren we onwetend gebleven!
    😉

    Hahahaha en die gecodeerde berichten, daar prik jij inderdaad zo doorheen!🙂

    Like

Leave a Reply

