Herfst

Geachte heer/mevrouw,

Helaas moet ik berichten dat ik vanochtend,zondag 12 oktober, uw duif met ringnummer nl 91 1113188 dood in mijn tuin hebgevonden. Wat er gebeurd is weet ik niet, maar de vogel had een flinke wondlinks op de borst.

Met vriendelijke groet,
Daedalus

Geachte heer Daedalus,

Wij willen u bedanken voor het doorgeven van het ringnummer.
De reden dat de duif op naam van de NPO staat is, omdat de eigenaar van de duif is overleden.

Met vriendelijke groet,
N.P.O.
BureauLeden- en Ringenadministratie

6 thoughts on “Herfst

  1. @Janneke: De site van de NPO biedt de mogelijkheid het nummer van een gevonden duif te melden. De bedoeling is dat dat bericht wordt doorgelinkt naar de eigenaar, maar dat ging in dit geval niet…

    Like

  2. Ik weet, ben opgegroeid tussen de duivenmelkers… en wij werden regelmatig gebeld met de vraag van wie een opgevangen duif was, zelfs nu nog, in het internettijdperk. Geweldig hoeveel moeite mensen soms doen om de eigenaar te vinden (of eerst al om een duif te vangen… kreeg ooit een vrouw aan de lijn die in de dakgoot stond).

    Like

Leave a Reply

