Mijn C139 is een bikkel

MotorolaVoor ik uit hardlopen ging stopte ik nog even, ietwat gehaast, een was in de machine. Drie straten later zag ik een klok die beweerde dat het twaalf voor half vijf was. Zo laat al? dacht ik, en omdat mijn C139 ook mijn klok is dacht ik heel even hem ter controle tevoorschijn te kunnen halen. Maar hardlopend heb ik hem natuurlijk niet bij mij. Wel was deze impuls genoeg om mij te doen beseffen dat die zwarte dondersteen nog in de zak zat van de broek die ik acht minuten geleden had uitgetrokken en vijf minuten geleden in de wasmachine had gestopt.

Rechtsomkeerd, en vlug wat!

Drijfnat was alles al en het water zat duidelijk zichtbaar ook al in het beeldschermpje. En de knoppen brachten niets meer teweeg. Wringen gaat niet met zo’n apparaatje, maar het water eruit slingeren had wel enig resultaat.  En dan maar in de zon leggen, accu eruit, en afwachten.

Een dag later,  er zat nog leven in had ik inmiddels vastgesteld, maar ik moest hem in slaap houden tot de laatste condens van zijn raampje verdwenen was, een dag later dus lag hij op de rand van het balkonhek in de zon toen ik weer een was op ging hangen (zulk weer als wij nu beleven noodt immers tot eindeloos wassen). Een klein tikje met mijn elleboog was voldoende om de herstellende drenkeling ook nog eens drie verdiepingen naar beneden te doen storten, helemaal tot op het gras van de benedenbuurvrouw. Het OM zou dit vast hebben uitgelegd als poging tot moord (een als getuige-deskundige opgeroepen statisticus zou zeker vaststellen dat de kans dat je twee maal zoiets stoms doet zo klein is dat we die mogelijkheid gerust kunnen uitsluiten), maar ik verwenste mijzelf om zoveel stommiteit en haastte mij naar beneden.

En verdomd, hier ligt hij nu naast mij, alive and kicking!

Leave a Reply

