Mark Rothko

"When I was a young man, art was a lonely thing. No galleries, no collectors, no critics, no money. Yet it was a golden age. For we all had nothing to loose and a vision to gain. Today it is not quite the same.
It is a time of tons of ‘verbage’, activity, consumption.
Which condition is better for the world at large, I will not venture to discuss. But I do know that many of those who are driven to this life are desperately searching for those pockets of silence where we can root and grow. We must all hope we will find them".

Mark Rothko 1903 – 1970

Untitled_1968

Untitled – 1968

4 thoughts on “Mark Rothko

  1. voor een deel heeft ze gelijk, maar niet helemaal.
    nu wachten op een andere test die deze tegenspreekt en dan weet ik helemaal niet meer wie ik ben, of wie we zijn, met al die stemmen in mijn hoofd.

    fille

    Like

  2. Ongelijk. Ze draait (altijd) rechtsom. Ik heb ooit geleerd dat je rechteroog in verbinding staat met je linkerhersenhelkft en vice versa. Met welk oog ik ook kijk, (linker, rechter of beide) het meisje blijft rechtsom draaien.

    Like

  3. Ik kan allebei zien, in eerte instantie zie ik links maar zodra ik naar de schaduw op de grond kijk gaat ze naar rechts door voor te stellen dat het been ervoor gaat en niet erachter.. (er kan geen schaduw vallen voor het poppetje als het been achterdoor gaat zoals bij links en dan realiseer ik me dus dat ze rechtsom gaat)

    Like

Leave a Reply

