Herfstbeeld

De dag had moeite te beginnen, licht was er nog nauwelijks. Al was het niet echt koud, het regende en het woei. Het soort weer waar wij zo graag over klagen.

Gehuld in regenpak fietste ik naar de zaak.

Voor mij uit bracht een moeder haar dochter naar school. Het meisje, een jaar of vijf oud, hield de hand van haar moeder stevig vast, maar aan haar paraplu had zij geen behoefte. Ze huppelde.
Zij huppelde in weer en wind, aan moeders hand, op weg naar school. En toen ik langs hen fietste hoorde ik dat zij daarbij zong.

Ja, dacht ik, zo kan het ook.

Leave a Reply

