Eigenwijs met water

Ik liep in de supermarkt, ter hoogte van de sappen en de waters, en werd aangesproken door een oudere dame met rollator. Zij vroeg mij of ik verstand had van water. Ik zei haar dat dat tegenviel, aangezien ik vrijwel altijd water uit de kraan gebruik. Zij wilde mij toch haar probleem even voorleggen.
Er ging een man komen om haar belastingzaken te regelen en zij wilde hem iets te drinken aanbieden. Wat zou nu een goede keuze zijn?

Ja, koffie ging hij natuurlijk eerst krijgen, maar wat daarna?

Je hebt gewoon water en je hebt water met prik, vertelde ik haar. Ja, maar water met prik, dat vond ze zelf niet lekker, en dan zou ze ermee blijven zitten. Misschien kunt u hem een plezier doen met een glaasje vruchtensap, stelde ik voor; want water is maar water, dacht ik. Nee, ik hou helemaal niet van vruchtensap, zei ze, en dan zit ik ermee. Maar als u hem plat water wilt schenken, kunt u het ook gewoon uit de kraan halen, zei ik. Als hij niet ziet dat het uit de kraan komt proeft hij het verschil niet. Nee, het moest toch niet lijken alsof het op een koopje moest, dus water uit de kraan viel af. En vruchtensap dus ook, want dat zou niet op gaan, net als water met bubbels.

Zij bedankte mij voor mijn raad en zette een fles mineraalwater zonder prik in haar rollatormandje.

3 thoughts on “Eigenwijs met water

Leave a Reply

