Blogo ergo sum

Sedert een maand zet een computer ergens in de wereld telkens een puntje op de aardbol wanneer iemand vanaf die plaats mijn web-log vindt. (met dank aan Saskia) Het leuke daarvan vind ik dat je in een oogopslag ziet waar die bezoekers dan wel vandaan komen. In een maand tijd blijken er van ieder continent al minstens drie bezoekers te zijn geweest.

Natuurlijk zal vrijwel iedere bezoeker van buiten die grote rode stip, die inmiddels heel Nederland bedekt, niet veel van zijn/haar gading vinden; het Nederlands is toch geen wereldtaal. Wel is het zo dat ongeveer eenderde deel van mijn bezoekers mij vindt door middel van een zoekopdracht voor een afbeelding (terwijl er toch helemaal niet zoveel plaatjes zijn, zou ik denken).

Wereldkaart_weblog_bezoekers_1

Wat mij echter het meest verbaasd (nou ja) is het geringe aantal ‘hits’ van bezuiden de evenaar (die ik maar even ingetekend heb, omdat misschien meer mensen, net als ik, hem noordelijker hadden gedacht). En er zijn ten zuiden van dat zwarte lijntje echt wel 100.000.000 surfers actief. Waarvan er dus maar elf mijn web-log hebben weten te vinden. Ze weten niet wat ze missen!

7 thoughts on “Blogo ergo sum

  1. Straks eten we alleen genetisch gemanipuleerd voedsel als we ons nu niet een beetje inhouden en wat meer respect tonen voor moeder aarde en haar bevolking.

    Mooi Gauguin-achtig tafereeltje trouwens. Van wie is het echt?

    Like

  2. Ik visualiseerde hem ook noordelijker hoor. Al heeft Janneke wel een erg goede opmerking.😀

    Wel grappig, dit. Ik denk dat de mensen onder de evenaar naar andere dingen zoeken dan mensen boven de evenaar? Haha, ik weet het niet. Geen idee waarom dat zo beperkt is. Of is het verhoudingsgewijs misschien logisch? Omdat er gewoon een dichtbevolkter (computergewijs) gebied boven de evenaar ligt dan eronder? En als 1 op de miljoen ofzo jou weet te vinden dan krijg je dus meer stipjes bovenaan dan onderaan?

    Hoe dan ook een mooi plaatje, en weer wat extra inzicht voor jou.🙂

    Like

Leave a Reply

