Maandag 26 februari

Op een middag

zwom ik in kalm zeewater helder en fris
op de zandbodem een donkerblauwe steen
ik haalde diep adem en dook, een abnormaal grote vis
slokte mij op, ik zonk weg in een droom
de zon ging snel onder kwam nooit meer op

toen ik die nacht naar huis liep vroeg ik mij af
waar ik geweest was en wat ik deze keer weer
zou zeggen, maar er was niemand en niets
gordijnen tafel stoel bed vloerkleed lamp alles weg
zelfs de spijkertjes waren uit de muren verdwenen

geen maan hield zich op aan de hemel
geen ster was te zien, wat een overbodige leegte
dacht ik en had geen idee waarop te wachten

Wim Hofman

4 thoughts on “Maandag 26 februari

Leave a Reply

