Geluiden in het natte park

Het ‘ja-lekker’-gevoel bij de gedachte aan hardlopen is sedert een week of twee nogal afwezig. Eens ik onderweg ben komt het wel weer, en als ik eenmaal onder de douche sta is het er zeker, maar vooraf heb ik niet veel trek. Lastig is daarbij dat ‘geen zin’ van de mogelijke redenen om niet te lopen een van de minst acceptabele blijkt te zijn. Hoe minder zin, hoe moeilijker het is thuis te blijven. Daarom koos ik een alternatieve route: een rondje door het park.

En dat was me toch mooi!

De schemering valt. Het is regenachtig en eerder koel dan koud. Het park ligt er verlaten bij. Druppels druppen van blad op blad, uit een put klatert een straaltje water. Alles glanst in het licht van de lantaarns. Vier blauwe schimmen spelen toch nog jeu de boules, klokkend stoten de ballen tegen elkaar.
Al gaat het lopen wat stroef, ik neem toch een tweede rondje.

4 thoughts on “Geluiden in het natte park

Leave a Reply

