In de Kunstcommissie

Plots was er het mailtje waarin werd aangekondigd dat de oprichting van een kunstcommissie werd overwogen. Waren er ook onder ons die in deze commissie zitting wilden nemen? Per omgaande meldde ik mij aan.

En nu was dan de eerste bijeenkomst.

Zes leden heeft de commissie, vier waarvan er deze eerste bijeenkomst niet bij konden zijn. De directeur was er wel, en dat moest ook wel, want wij wisten immers nog helemaal niet waarom er eigenlijk een kunstcommissie zou moeten komen.

De representativiteit van ons gebouw verhogen door middel van kunstwerken, zowel voor de mensen die er werken als voor bezoekers, dat is vooral het idee. Daar hoort geld bij, en dat zal er zijn, en een aantal mensen met een naar optimisme neigende kijk op kunst. Verhelderend was de ontboezeming over de persoonlijke smaak en vooral de daarbij gebruikte uitdrukking ‘dat kan een baby ook’.

Wheelbarrow_rietveld_1

Toch krijgen wij volledig de vrije hand. Zes mensen, op basis van uitgesproken belangstelling samengekomen en zonder aan enige inhoudelijke toetsing onderworpen te zijn, gaan op zoek naar kunstwerken die ons gebouw zullen verbeteren.

Ik ben benieuwd!

8 thoughts on “In de Kunstcommissie

  1. Ik vind je plaatje leuk.

    Maar dat is gaaf, zetelen in de kunstcommissie. Heel leuk, dat ze daar jou voor hebben gevraagd. Hoe groot is jullie gebouw alleen, dat er zes mensen voor nodig zijn?

    Like

  2. Nee, niet gevraagd ben ik; ik heb mij aangemeld, net als de vijf anderen. En we zijn gezessen de commissie geworden. Zo makkelijk gaat het soms.

    Like

  3. Jemig, naast de feestcomissie ook nog eens een ware kunstcomissie. Laat je inbreng dan maar welig tieren! Ik zou helemaal los gaan.

    Zitten er mannen tussen, want ik ben dan echt benieuwd of je enig verschil zal merken in de smaak van de geslachten.

    Like

  4. @Saskia: Een feestcommissie hebben wij nu juist weer niet (dit is Groningen hxc3xa8). Vier vrouwen en twee mannen bevolken dit clubje en als er seëepaalde verschillen in voorkeur optreden zal ik daar zeker verslag van doen!

    Like

  5. @Saskia: Een feestcommissie hebben wij nu juist weer niet (dit is Groningen hxc3xa8). Vier vrouwen en twee mannen bevolken dit clubje en als er seëepaalde verschillen in voorkeur optreden zal ik daar zeker verslag van doen!

    Ps: hoe zit dat nu met die snarfer?

    Like

  6. Geen feestcommissie? Feestcommissies horen zelfstandig opererende dochterbedrijfjes te zijn van elke onderneming in heel Nederland, dus ook in ‘Grun’!

    De Snarfer werkt perfect. Niet alleen op met rssfeeds bevoordeelde sites. Ik ben direct op de hoogte van nieuwe logjes.

    Like

Leave a Reply

