Katten

Ieder zichzelf respecterend jong mens dat in onze buurt een flatje betrekt, alleen of met een partner, vergeet natuurlijk niet ook een kat in huis te nemen. Of twee. De voordelen daarvan zijn evident, de nadelen liggen in de tuin van W, omdat zo’n beestje natuurlijk ook naar buiten moet mogen. Misschien is kattenpoep te beschouwen als meststof, al is er bij mijn weten nog geen kattenbakkorrelfabikant die een statiegeldsysteem heeft opgezet om dezelfde korrels twee keer te kunnen verkopen  (hierbij leg ik vast dat het geestelijk eigendom van dit idee mij toebehoort). Zeker is in ieder geval dat het inmiddels nauwelijks nog mogelijk is iets in de tuin te doen zonder het idee te krijgen dat je aldoor in een kattenbak loopt te wroeten.

Koffiedik leek even te gaan helpen, maar die hoop hield geen stand.

"Nee", zei de mevrouw in de dierenwinkel, iets dat echt helpt tegen kattenpoep is er niet. Er zijn wel produkten die de kat middels een onaangename geur op afstand pogen te houden, maar aan de werking daarvan komt met ieder buitje een abrupt eind.
"Schrikdraad", raadde zei mij daarom aan. Nou, zo wanhopig zijn we nog niet, zei ik, vooral vanwege de forse investering die naar ik vermoed achter die oplossing schuil gaat. En hoe combineert dat met kinderen, dacht ik verder. Wat later schoten mij de tellurische experimenten te binnen, waarvan ik lang geleden kennis nam dankzij Louis Ferdinand Celine: schrikdraad onder de grond, waarmee alleen de nog gravende of reeds pissende kat kennis zou maken.

Natuurlijk zou geprepareerde leverworst heel effectief kunnen zijn, maar met zo’n oplossing maak je je in de buurt natuurlijk niet geliefd. Misschien moeten we de Catwatch dus maar proberen, vanwege zijn hoge aanschafprijs ook op leasebasis te bekomen. Hoogfrequent geluid waarvan katten een grondige afkeer hebben.

Of heb jij de gouden tip?

10 thoughts on “Katten

  1. En wanneer het even tegenzit moet je je vooral niet laten kisten. Inderdaad, dat is de tendens tegenwoordig. De moderne mens is niet meer in staat te rouwen om zaken die tussen de vingers door glippen, terwijl het goed is om melancholisch te zijn op z’n tijd: het maakt dingen zo waar, zonder ze te verzwaren.

    Like

  2. Het leven is toch ook leuk? Ik vind het heerlijk, met alle ellende die het met zich meebrengt. Die hoort er nou eenmaal bij en maakt dat de leuke dingen extra leuk worden. Natuurlijk is iedereen wel eens melancholisch, en natuurlijk moeten wereldleiders gewoon mensen blijven, maar te zwaar op de hand is zeker niet goed. Doorgaan en genieten van de mooie dingen van het leven is mijn devies.

    Like

  3. Wij hadden ineens van iets heel anders last in de tuin dan een kat. Wij hadden een reiger. Enorm groot zijn die, als ze ineens zo dichtbij staan.

    Vorig weekend spanden mijn ouders een net over de vijver. Een fijnmazig net over de hele tuin gaat zeker een beetje ver?

    Like

  4. Fausto heeft een goed punt. Bij mijn ouders zaten ook regelmatig katten in het kippenhok, maar het was een kwestie van een paar keer een emmer water leeggooien over zo’n dier om er veel minder last van te hebben.

    Heb zelf twee katten in de achtertuin en ik geniet er gewoon van. Vind het geweldige dieren om te zien (hoewel ik ze niet in mijn huis wil hebben!) dus ik observeer ze gewoon. Er zijn ergere dingen toch?

    Like

Leave a Reply

