Kritisch

Wij zijn bijeen om na te denken over de positie van de afdeling in onze gefuseerde en veranderende organisatie. Wat zal de visie, wat de missie zijn van de afdeling Personeel & Organisatie?

Onderdeel van de missie maken uit onze normen en waarden. Wij willen als afdeling gekend worden als:

  • betrouwbaar
  • betrokken
  • proactief
  • en klantgericht

en daarbij bovendien een voorbeeldfunctie uitstralen.

Ik stel voor aan dit rijtje nog de kernwaarde ‘kritisch‘ toe te voegen. Hierover wordt een minuut of tien gesproken, waarbij vooral bezwaren naar voren worden gebracht. Dan wordt het voorstel in stemming gebracht. Uitslag:

        1 stem voor
        11 stemmen tegen

Waarmee mijn voorstel is afgwezen.

7 thoughts on “Kritisch

  1. @Wilgengebroed: voor de buitenervaring zul je waarschijnlijk wel een half jaar moeten wachten; niet vergeten, dan…

    @Annis: de zee is weliswaar niet heel ver van hier, de bezwembare zee vergt uren reistijd. Achter de dijk, hier zo’n 30 km. vandaan, komt immers eerst het wad; pas aan de andere zijde van Schiermonnikoog kun je bij regen genieten van een verlaten strand en een dito zee.

    Like

  2. Heerlijk, zwemmen. Eeuwen geleden dat ik dat voor het laatst heb gedaan. Binnenkort eens een mailtje rondsturen om te vragen of er mensen zijn die weer interesse hebben in een zwempoule!

    Like

  3. Ik zwem vrijwel nooit. Twee jaar geleden voor het laatst gedaan, en jaren daarvoor ook nog eens. Maar als mijn enkel beter is ga ik weer hardlopen (tot die tijd naar de sportschool… en als het slecht weer is zal ik ook op de sportschool blijven trainen).

    Like

  4. Ik heb een jaar geleden ook zo’n soort cursus gehad. Voor veel geld was een bureau ingeschakeld, wat met de RvB bedacht had dat we drie kernwaarden moesten gaan uitstralen. Persoonlijk, Eenvoud en Vertrouwen. Grote vellen papier werden op muren gehangen en toen moesten we die vullen met ideeen over hoe we dat voorelkaar zouden kunnen krijgen. Sindsdien kan zelfs ‘Trosradar’ ons niet meer ontkennen. ‘Eenvoud’, mis ik in jou rijtje. Daar had je mee moeten komenšŸ˜‰

    Like

Leave a Reply

