Wat zit er in: Fruit 'n Fibre

Het vroegste ontbijt dat ik mij herinner bestond uit eenbord dikke havermoutpap, bereid door mijn vader, met een paar scheppen suikererover. Zo bereidde ik mij voor op een middelbare schooldag. Het klinkt weleentonig, iedere dag havermout, en misschien at ik ook wel eens iets anders.Maar dat herinner ik mij niet.

In de zomervakantie tussen het 5e en het 6ejaar maakte ik kennis met het verschijnsel ontbijtgranen. Met een aantalklasgenoten fietste ik rond in Zuid-Engeland. xe2x80x99s Morgens gingen twee of drievan ons op pad om voor het ontbijt te zorgen. Voor ieder van ons was er dan eenflesje melk; one pint natuurlijk, Engeland was nog niet gedecimaliseerd. DeCorn-flakes deelden we uit de grote doos. Ook dit ontbijt ging gepaard metsuiker.

En nu doe ik mijn werkdagontbijt al weer geruime tijd meteen combinatie van All-Bran Plus en All-Bran Fruit xe2x80x99n Fibre, van Kelloggxe2x80x99s. Metmelk, zonder suiker. Maar die is dan ook al toegevoegd.

Wat daar verder nog  inzit?

  • Volkoren tarwe
  • 28% gedroogde vruchten
    •  rozijnen
    • kokosnoot
    • banaan (aroma)
    •  appel
    • hazelnoten
  •  suiker
  •  zout
  •  gerstmoutaroma
  •  vitaminen (B3, B6, B2, B1, B9/foliumzuur,B12)
  •  ijzer
  •  magnesium
  •  fosfor

Nog altijd bevat mijn ontbijt dus meer suiker dan nodig enverstandig is. Het totale suikergehalte van Fruit xe2x80x99n Fibre bedraagt zo maar25%, en dat van All-Bran Plus toch nog 17%. Maar daar zit dan ook geen fruitin.

We worden steeds zoeter.

6 thoughts on “Wat zit er in: Fruit 'n Fibre

  1. Ik vind het een leuke actie. Als al het barpersoneel meewerkt, kan daar best een hoop geld mee opgehaald worden.

    Het laatste waar de Amerikaanse cosnument zich van bewust van is geworden, zijn de fastfoodketens. McDonald is fout. Veel afval, veel slechte dingen die er met de koeien gebeuren. In ‘n Out is goed. Nouja, “goed” dan.

    Like

  2. Ik denk dat het niet goed is zxc3xb3 intensief te kijken naar wat er allemaal in zit, dan is niets meer goed eigenlijk. Mijn motto; alles mag zolang het maar met mate is en gevarieerd.

    Like

  3. ik heb geen reactie maar ik heb een vraag heb je mischien meer info over weet wat je eet als je dat heb stuur het dan naar mij E-mailadres tnx doei

    Like

Leave a Reply

