5 kilo

Op 8 april introduceerde ik hier mijn eigen versie van een uitzettingsbeleid. Illegale kilo’s, kilo’s die zich in mijn lijf hadden verschanst op minder flatteuze plaatsen, zouden niet langer gedoogd worden. Dat voornemen leverde een eenmalige kennismaking op met een carameldrankje dat zich aanbood als professioneel kilo-uitzetter. Maar omdat ik zelf, hoe je het ook wendt of keert, degene was geweest die ze binnen had gelaten, zou ik er ook zelf voor moeten zorgen dat ze weer vertrokken.

Minder eten dus, en ook selectiever. Geen koekjes, vooral niet op de zaak, waar ze zo welig tieren. Geen drop en geen chocola, omdat ik zomaar zin heb in iets lekkers. Maar vooral: gewoon eten, maar dan minder.

Want volgens mij zullen dixc3xabten die gebaseerd zijn op ongewone eetpatronen je zeker gewicht doen verliezen, maar zodra je terugkeert naar de dagelijkse kost weet je niet hoeveel je daarvan moet eten om de energie-inname af te stemmen op het energieverbruik.. En dat is toch de oorzaak van gewichtstoename, dat je meer caloriexc3xabn opneemt dan je nodig hebt.

Inmiddels hebben vijf kiloxe2x80x99s, dat is 6,5% van het startgewicht, zonder veel tegenstribbelen mijn lichaam verlaten. Waar ze nu uithangen weet ik niet. xe2x80x99t Is wel een wonderlijk idee dat vijf kilo moleculen die geruime tijd deel uitmaakten van mij, mij mede waren, nu ergens anders in de wereld deel uitmaken van… ja, van wat? Of zelfs: wie?

Het meeste hinderlijke visioen was en is toch wel dat van chocola. Daar heb ik eigenlijk zelfs vaker zin in dan toen er nog geen verbodsbordje aan kleefde. Binnenkort zal ik dat bordje weer vervangen door een dat de consumptiesnelheid beperkt. Want het moet natuurlijk niet zover komen dat ik op een winderige dag zomaar wegwaai.

7 thoughts on “5 kilo

  1. Wat een geweldige kijk heb jij op die verdwenen kilo’s, ha!
    Maar die lonkende koekies en snoepies, zijn dat niet ook lonkende orale bezigheden? Want als je honger hebt dan moet je eten en als je trek hebt dan moet je je zinnen verzetten. Zo blijf je altijd op gewicht en geloof me; ik kan het weten. Heb nooit honger! Er is niets waar je meer van aan komt dan van honger.

    Like

  2. Heel goed! Dat kost doorzettingsvermogen, om in het begin die omschakeling te maken en later die omschakeling niet weer terug te schakelen.

    En chocolade, tja… Een quote van Sandra Boynton: xe2x80x9cresearch tells us fourteen out of any ten individuals likes chocolate.xe2x80x9d

    Like

  3. Waar je kilo’s nu zijn?
    Een paar gram in je bed, een paar gram in de lucht, een paar gram op de vloer en in de vuilnisbak, een paar hectogram in de tank van de waterzuivering, maar verder??? Ben je misschien nog gestoken door een mug?

    Like

  4. @Annis: ‘lonkende orale bezigheden…’ ‘k moet er bijna van blozen😉

    @Elise: pech dat ik nou net bij die 14 moet horen! alhoewel: lekker is het natuurlijk wel.

    @wilgengebroed: chocola neeee (nu even niet)

    Like

Leave a Reply

