Schrijf de minister!

Geachte minister Verdonk,

Een aantal dagen geleden zag en hoorde ik hoe u voet bij stuk probeerde te houden in de zaak Ayaan Hirsi Ali. U had immers geen besluit genomen, u had slechts een conclusie moeten trekken (met pijn in het hart, ook dat nog). Diep in de nacht bleek er toch ruimte te zijn onderzoek te doen naar het Nederlanderschap dat mw. Hirsi Ali geacht moest worden niet te bezitten.

Inmiddels zijn we een aantal dagen verder. Ik hoorde en zag u wederom. Nu verklaarde u met een stralend gezicht dat het met dat Nederlanderschap van mw. Hirsi Ali zeker goed komt. Of zij behoudt het Nederlanderschap dat zij zo kort geleden geacht werd niet te bezitten, of zij krijgt er een nieuw Nederlanderschap voor in de plaats. Geen enkel probleem.

Dat verheugt mij zeer, vooral ook doordat ik mij al geruime tijd niet kan vinden in de wijze waarop u meent het Nederlands asiel- en vreemdelingenbeleid vorm te moeten geven. Ik ga er tenminste van uit dat u een dergelijke uitweg niet voor mw. Hirsi Ali alleen wilt reserveren.

Meer in het algemeen laat u zich voorstaan op uw duidelijkheid en recht-door-zee-schap. De afgelopen week hebt u mij echter danig in de war gebracht aangaande uw werkelijke idee en intentie inzake het vreemdelingenbeleid. Ik kreeg althans sterk de indruk dat uw positie in korte tijd 180xc2xba  graden draaide. Kunt u het mij nog eens in het kort uitleggen?

In de verwachting spoedig van u te horen,

Daedalus

Stuur jouw brief ook naar: vragenaanministerverdonk@minjus.nl

7 thoughts on “Schrijf de minister!

  1. morsdood, wat een raar woord is dat toch.
    een zelfde betekenis interminé.

    En toch zijn er ook mensen die onbekommerd als koeien, daar gaan we alweer, kunnen kijken.
    (maar ik behoor er meestal niet toe)

    Like

  2. Geweldig verwoord!! (zou iemand als Verdonk het subtiele sarcasme in deze opmerken, of dit zien als een steuntje in de rug?) Ik ben dan ook erg benieuwd naar het antwoord….. 😉

    Like

  3. klassejustitie.Het draait om geld en macht.
    Verdonk heeft het beleid ook niet uitgestippeld ,maar haar voorgangers wel.
    Ik bewonder de ballen van Taida,Verdonk en Ayaan,maar het draait (denk ik )uiteindelijk allemaal om eigenbelangen een machtige/krachtige positie.

    Like

Leave a Reply

