Ook tot hxc3¡xc3¡r spijt

Ik kreeg een brief van de directeur van De Oosterpoort & de Stadsschouwburg. Geachte gast, schrijft zij, tot onze schrik (die frase kwam mij bekend voor, reden waarom ik meteen begreep dat er onheil dreigde), tot haar schrik dus, is zij er kortgeleden achter gekomen dat ik ‘begin 2005’ wel twee toegangsbiljetten toegestuurd gekregen heb, maar dat het bijbehorende bedrag nooit is gexc3xafnd.

De volgende dag ontving ik deze brief nogmaals, dacht ik. Bij nader inzien was er toch een verschil; een miniem verschil, slecht xc3xa9xc3xa9n teken groot, maar dit was dus niet dezelfde brief per abuis twee maal verzonden. Nog meer schrik, inmiddels ook bij mij, want nog meer kaartjes nog niet betaald.

Nu ben ik maar eens gaan controleren of de directrice niet op onheuse wijze probeert een tekort op haar begroting aan te zuiveren. Helaas, voor mij, zij heeft gelijk; de genoemde bedragen zijn nooit van mijn rekening afgeschreven (handig, die zoekfunctie van mijnpostbank.nl), terwijl ik mij Theo Jellema en Het Nationaal Toneel nog wel kan herinneren.

Als ik toen had gemerkt dat er voorlopig niet betaald hoefde worden, had ik die € 68,- natuurlijk gexc3xafnvesteerd; dan had ik het rendement nu mooi in mijn zak kunnen steken.

Ps: ik ben overigens echt wel eerlijk, hoor. Vandaag vond ik op de bodem van het 50-meterbad een briefje van € 5,- en dat heb ik direct bij de badmeester afgegeven.

4 thoughts on “Ook tot hxc3¡xc3¡r spijt

Leave a Reply

