Zand

Als afscheidsgeschenk lieten de stratenmakers een laagje zand achter, waarschijnlijk bedoeld om, met het verstrijken van de tijd en door het stomen van gevallen regen, de voegen tussen de straatstenen te vullen.

Het was prachtig weer gisteren en wij gingen naar het park. De ramen liet ik open staan, omdat het zo heerlijk is dat dat nu weer kan. We waren in de kinderboerderij en de speeltuin, aten een ijsje, lagen op onze buiken in het gras en konden de kikkertjes toch niet te pakken krijgen, zagen de rode kopjes van de pasgeboren meerkoetjes (of waterhoentjes?) boven de nestrand uitsteken en speelden op het schuin oplopende staal van het kunstwerk. En al die tijd bracht de wind ons verkoeling.

Bij thuiskomst bleek door ieder open raam een waaier van zeer fijn en daardoor nauwelijks zichtbaar zand naar binnen te zijn geblazen.

En nu voel ik weer hoe prettig het is een ordelijk bureautje voor je te hebben. Er was zand op en tussen de opgehoopte post, artikeltjes, aanvraagformulieren en kaartjes, waarvan de meeste nu bij het oud-papier liggen (hxc3xa9, daar is mijn oproepkaartje van de tandarts), er was zand op en dus ook xc3xadn mijn toetsenbord.

Ik moet het eens vaker doen, opruimen.

6 thoughts on “Zand

  1. @Maria: dat de koffie zouter wordt door Buisman toe te voegen viel mij niet op, maar nu heb ik het eens zo uit het potje geproefd. En inderdaad, het smaakt nogal zoutig.

    Like

  2. Wij vinden steeds zand op onze fietszadels. Eerst dachten we dat het kwam van de muren die in de straat hierachter onderhanden worden genomen. Maar het is ook op andere plaatsen in de stad.
    het zal wel weer fijn zand zijn dat vanaf een woestijn, ver weg, op miraculeuze wijze over de stad is uitgezaaid.
    (want met de zandkastelen bij de boulevard zal het wel niet te maken hebben).
    Dus, standaard een doekje mee onderweg.

    Like

  3. Beste buisman.

    Mijn vrouw en ik drinken al jaren jullie heerlijke koffie verkeerd maar hebben een probleem we wonen in helmond maar kunnen nergens koffie verkeerd kopen.
    Alleen bij de super in de margrietlaan maar helaas zijn de schappen daar meestal leeg .
    Hebben jullie een alternatief.

    Groetjes Fam v.duppen helmond

    Like

Leave a Reply

