Hij beet in het zand!

Onze straat wordt opnieuw gelegd. Met de shovel werd 100 meter klinker opgeschept en op het trottoir gedeponeerd, zodat nu nog een randje van 30 centimeter rest tussen het struikgewas en de klinkerberg. Voor mijn deur stond op dat moment nog een auto illegaal geparkeerd, waardoor de bewoners van mijn portiek nog met de fiets kunnen vertrekken.

Wij hebben dus een grote zandbak voor de deur. Autobezitters moeten voor thuiskomst het laatste stukje lopen.

Maar wanneer je zo’n Volvo hebt:

trek je je natuurlijk niets aan van dat bord dat je de toegang tot je eigen straat ontzegd. Dan zet je het hek even opzij om moeder de vrouw en de kleine keffer toch voor de deur af te kunnen zetten. Dacht hij.
Na tien meter staat het zilvergrijze gevaarte tot aan de buik in het zand. Vooruit gaat niet, en achteruit wil niet.

Hoezo leedvermaak?

6 thoughts on “Hij beet in het zand!

  1. Na zo’n logje weet ik het zeker: ik moet ook weer! Ik ben sinds november gestopt, toen vanwege een lichte blessure. Maar kom, ik heb geen excuses meer! Hup!

    Like

Leave a Reply

