Geconditioneerd

Tussen werk en winkel stop ik bij thuis. Ik wil alleen even iets ophalen en zet mijn fiets daarom niet op slot.
Kijk, daar ben ik alweer. Ik open mijn kabelslot, steek het door het wiel, druk het dicht en wil wegrijden.

Fiets stallen gaat met fiets op slot zetten. Weer wegrijden gaat met fiets van het slot halen. In beide gevallen moet er iets met het slot gebeuren. Het ‘treintje’ van handelingen trekt zich niet zo snel iets van een veranderde uitgangspositie.

Dit treintje is vrij onschuldig en laat zich gemakkelijk onderscheiden. Maar hoeveel van deze treintjes sturen mij door mijn dagen? En laten zij zich allemaal zo gemakkelijk kennen?

5 thoughts on “Geconditioneerd

  1. Zou best kunnen, hoewel het een beetje zwart-wit gesteld is. Ik merkte trouwens dat veel allochtonen (ook heel zwart-wit gesteld) gastvrijer zijn dan veel autochtonen.

    Like

  2. Een stelling is natuurlijk ook vaak een uitnodiging tot meer discussie. Vandaar dat-ie altijd scherp en soms zwart-wit is.

    In deze stelling zit in ieder geval een kern van waarheid. En een wijsheid.

    Like

  3. Da’s geen treinTJxc3x89 maar waarshijnlijk een compleet convooi!!!
    Ik heb dat ook wel eens hoor met met mijn fiets. Ik leg ook wel eens het brood in de ijskast. Als ik booschappen heb gedaan moet er altijd wel een en ander in de ijskast, toch?

    Like

Leave a Reply

