Pimps And Bitches

“De tolerantie over seksuele agressie neemt toe.” *

Pimps en bitches bevolken nogal wat videoclips die inmiddels tot het dagelijks televisiemenu behoren. Die ‘pooiers’ hebben het duidelijk voor elkaar. Ze zijn stoer, rijden in limousines, zijn behangen met juwelen en ze worden, waar ze ook gaan, omgeven door meisjes die vooral beschikbaarheid uitstralen.

“Discotheekeigenaren hebben echt moeite om ervoor te zorgen dat de jongens met hun poten van de meisjes afblijven” **

Tweede Kamerleden vragen zich af of het nodig en zinvol is regels te formuleren voor wat wel en wat niet meer acceptabel is. Het gaat er daarbij niet om seksistisch taalgebruik en bloot te verbieden, maar om iets te doen aan de vrouwonvriendelijke stereotypen die van vrouwen worden neergezet: wezens die er voornamelijk zijn om mannen te behagen, mannen die vrouwen voornamelijk zien als speelgoed.

Terechte zorgen, of bekrompenheid?

* Patti Valkenburg, hoogleraar ‘Kind en Media’ aan de Universiteit van Amsterdam
** Jeroen Dijsselbloem, voorzitter van Het Paard in Den Haag

6 thoughts on “Pimps And Bitches

  1. Ik ben al enige tijd geleden gevonden en wordt sindsdien zwaar gebombardeerd. Die vijf dagen dat mijn computer laatst in reparatie was leverde mij 368 melen op. Fijn hè!
    Ik loop daar ook de meeste troep van op ondanks mijn virusscan en andere beschermwallen😦

    Like

  2. Ik krijg (nog) geen spam.
    Ik denk omdat ik heel voorzichtig ben met het verspreiden van mijn email adres. Tip: gebruik e-mailalliassen die je zonder veel schade kunt opheffen als er spam op binnenkomt.

    Like

  3. Ik heb een hotmail en een @home-adres. Die hotmail gebruik ik voor alle formuliertjes en dingetjes waar ik een mailadres moet opgeven, en ook wel voor communicatie met vrienden, maar mijn @home-adres is voor ‘officiële’ post. Het is ook de pest dat sommige mensen menen dat ze je van die doorstuurmails moeten sturen met melige moppen, vunzige video’s of smerige stripverhaaltjes, waarbij ze je mailadres in de CC zetten en zo komt je mailadres met een beetje pech bij ik weet niet hoeveel mensen terecht. En dan een wormpje of zoiets erbij en je mailbox zit weer vol met troep. Het zou verboden moeten worden😀

    Like

  4. @Juliette: als er achter de map Junk een vette 7 staat, word ik toch nieuwsgierig…
    Gelukkig zorgen Simon, Gilbert, Philip en de anderen er voor dat hun medicijnenaanbiedingen aan de titel al te herkennen zijn.

    Like

  5. De zorg is deels terecht, waarbij ik mij minder zorgen maak over de vrouwonvriendelijkheid op zich.
    Ik zie hosselende jongetjes van 16 met afgebroken VMBO en hun 16 jarige zwangere ex-vriendinnetjes.
    Ik zie de sociale onderklasse weer een generatie (re)produceren.

    Maar dat patroon doorbreken we niet met CDA-normgeving.

    Like

Leave a Reply

