Wat zit er in: Toscaanse carrxc3xa9 (AH)

Met een vegetarische dochter wordt de noodzaak eiwit-alternatieven te vinden natuurlijk nog wat groter. Nu verschijnen er de laatste jaren steeds meer van dit soort producten, maar die zijn toch niet allemaal even geslaagd te noemen. En dan heb je ook nog te maken met de puberale smaak van mevrouw.
Deze carrxc3xa9 vind ik bijvoorbeeld vrij goed te eten, maar hij kan verder niet op veel bijval rekenen. Jammer. Het zit hem waarschijnlijk in de licht zure zweem die de pesto met zich meebrengt.

De ingredixc3xabnten:

– vegetarische kaas (kleurstof E160d = Lycopeen, natuurlijke rode kleurstof)
– ui
– paneermeel
– 10% pesto (basilicum, zonnebloemolie, vegetarische kaas, knoflook, zout) (maar waar zijn de pijnboompitten?)
– water
– 8% zongedroogde tomaat
– zonneloemolie
– scharrelkippenei-eiwit (leuk woord)
– gemodificeerd maiszetmeel
– suiker
– knoflook
– gist
– kruiden
– zout
– antioxidant (citroenzuur)
– vitamine B12
– ijzer

12 thoughts on “Wat zit er in: Toscaanse carrxc3xa9 (AH)

  1. Ik krijg steeds meer het idee dat mensen vakantie verwarren met reizen. Mensen gebruiken hun vakantie om te reizen en komen dan bekaf met jetlag en een zee aan impressies terug. Na twee dagen op hun werk roepen ze dan dat ze toe zijn aan vakantie.
    Doe mij maar gewoon vakantie in mijn vakantie. Gewoon Duitsland, een groot woud, een paar stroompjes en een tentje.

    Like

  2. Ik zou graag de hele wereld willen zien. Vroeger wou ik ook de wereld redden. Ik maakte allerlei plannen die geld zouden kunnen opbrengen om dan kindertehuizen in arme landen te kunnen beginnen….. Dat heb ik allemaal opgegeven en nu ben ik allang blij als ik mijn hoofd boven water weet te houden.

    Like

  3. Het Beierse woud aan de grens met Tjechië waar het overgaat in Sumava. Van de zomer gaan we naar het noorden van Noorwegen. Ook woud.
    Jij vind het Beierse woud waarschijnlijk geen woud… Maar ja, ik kom uit de Randstad. Ben al tevreden met een bomensamenscholing.

    Like

  4. @ annis: in groningen zijn ze ook niet zo goed in bossen, hoor. (om van wouden niet te spreken). Klei, weilanden, wierden en horizon, daar wel in. Meteen ook heel goed, trouwens. Want mooi!

    Like

  5. @Johanneke. Ooit kregen we averij met een schip op de Noordzee boven de eilanden en werden toen naar een haventje gesleept. Ik weet nog dat het Ballemerbocht heette. We zagen niets dan een dijk en waren uiteraard benieuwd wat daar achter zou liggen. Toen ik op de dijk kwam zag ik iets wonderbaarlijks: omgeploegde kleigrond, zover ik kon kijken en één café. Het was er fantastisch, wat een ruimte!
    Maar het kan dus ook Friesland geweest zijn…

    Like

  6. Deze zal ik de (vegetarische) man voorzetten en om zijn mening vragen. Hij is een pesto liefhebber. Zelf ga ik het wxc3xa9xc3xa9r niet eten: de suiker en de gist komen er bij mij niet in.

    Like

  7. Klinkt als Groningen. En als Drent (waar wel bossen, maar nog immer geen wouden, dat drentsch-friesche grensgeval ook meegerekend) blijf ik het magisch vinden.

    Like

  8. Het enige voordeel van reizen is dat je dan eindelijk eens objectiever tegen je eigen leven ‘thuis’ aan kan kijken. En je leert snel nieuwe dingen…Omdat de praktijk nou eenmaal sneller leert dan boeken.. Al hangt dat er wel vanaf HOE je reist. Sommige mensen reizen alleen maar om stoer te doen tegen een ander, of tegen zichzelf.. Maar eigenlijk is het moeilijk iets over ‘reizen’ te zeggen. Omdat het een héle grote inhoud heeft…

    Like

Leave a Reply

