Ster (?)

Gisteravond stond ik tussen de gordijnen mijn tanden te poetsen en keek naar buiten. De kamer achter mij was al donker. Buiten was het koud, dat was duidelijk te zien.

Het licht van de stad verbergt veel moois, maar er stonden toch nog heel wat sterren aan de hemel. Aan de zuidwestelijke hemel viel mij een bijzonder pittig exemplaar op. Niet alleen twinkelde deze ster nadrukkelijker dan de andere sterren, ook de kleuren waarmee zij dit deed vielen op. Staalblauw vooral, met onregelmatig een fel rode knipoog.

De verrekijker bracht haar niet dichterbij.

Ik stelde mij voor dat ik getuige was van een bijzonder, misschien beslissend fenomeen. Bij het opstaan vanochtend was alles nog normaal.

3 thoughts on “Ster (?)

  1. “Het licht van de stad verbergt veel moois” dat was mijn gedachte toen ik mijn eerste nacht in nieuwe woonplaats Utrecht doorbracht, bijna vijf jaar geleden. Nou komt er ook veel moois voor terug, qua nachtleven, maar het blijft xc3xa9xc3xa9n van de redenen waarom ik van het platteland houd.

    Like

Leave a Reply

