Het kerstpakket

Het kerstpakket is dit jaar samengesteld rond het thema ‘winter’. Wintersnert, winterkoek, winterzopie, winterkoffie, winterslagroom, winterworst, winterkaneel, en ook een dienblad waarvan je de bodem kunt decoreren met 4 foto’s van eigen makelij en een wegwerpcamera’tje, alleen geschikt voor gebruik buitenshuis. Dat is kennelijk bedoeld voor het vastleggen van de verhoopte winterpret.

Het thema is passend, maar ook wel erg voor de hand liggend, en kan wat mij betreft niet verhullen dat 650 mensen met een tenminste redelijk betaalde baan een voedselpakket krijgen uitgerijkt. En als er een ding is waaraan wij geen gebrek hebben, dan is het toch voedsel.
Het blijft een raar fenomeen, het kerstpakket…

6 thoughts on “Het kerstpakket

  1. Tja. Toevallig at ik net een bak bitterkoekjesvla en die was best lekker, maar ik miste de bitterkoekjespudding van mijn moeder. Gewoon, zelf gemaakt, natuurlijk zit daar ook wel troep in, maar de melk is gewoon melk en de koekjes zijn gewoon koekjes. Ik maak me niet zo zeer zorgen om de troep die er allemaal in ons eten zit, maar meer over het feit dat alles tegenwoordig als hapklare brokken wordt aangeboden. En ik doe daar soms vrolijk aan mee…

    Like

  2. Van vroeger uit he, je kreeg toch dingen die je zelf niet kon betalen. Als je tenminste het geluk had een kerstpakket te krijgen. De laatste jaren kreeg ik ook meestal een ‘voedselpakket’ met iets kleins ‘om te bewaren’ erin, vaak met het logo van de stichting erop (hoe origineel he). Dit jaar krijgen we blijkbaar niets, dat wil zeggen, de stichting is sinds dit jaar gefuseerd en nu erg groot en we hebben nog steeds niets gehoord over een kerstpakket (normaal kregen we begin december een brief met de datum waarop we het pakket zouden krijgen/konden ophalen, met hapje/drankje etc.). Toch jammer, ik vond het altijd leuk, voedselpakket of niet, er zaten toch lekkere, bijzondere en nuttige producten in.

    Like

  3. Ik werk in een multiculti bedrijf waarin moslims ontevreden zijn over alcohol en niet-halal voedsel, waar vego’s niet blij worden van krabcocktail, en iedereen wordt ongelukkig van sociale werkplaats keramiek. En zo voorts. Voortschrijdend inzicht heeft ons doen besluiten een kadobon te geven. Iedereen happy. Vooral de loonbeslagenen kunnen zo toch nog hun happy X-mas scoren.

    Like

  4. ik ga mij spreekbeurt houden over koekjes en ik wil zo veel mogelijk informatie over keokjes en ik ga bijna steeds naar gooogle maar ik vind steeds niet wil u meer informatie voor me zoeken pleas en wat zit er allemaal in koekjes en veel hoofdstuken en in een hoofdstuk moet er max. 10 zinnen in een hoofdstuk

    dankje wel

    Like

Leave a Reply

