Uitnodiging ?!

Van de belastingdienst ontving ik een brief. Ik lees daarin dat ik ben uitgenodigdom mijn aangifte in te dienen voor de inkomstenbelasting. Op die uitnodiging ben ik echter niet ingegaan, en nu tapt de inspecteur uit een ander vaatje. Nu wordt er niet meer uitgenodigd, maar gesommeerd. Wanneer ik in gebreke blijf, kunnen xc3xa9xc3xa9n of meerdere boetes worden opgelegd en dan ben je zo € 1000 euro kwijt, schrijft de automatische briefaanmaker der belastingen.

Tja, dan kun je wel een hekel hebben aan het invullen van dergelijke formulieren, zelfs zo erg dat je bereid bent mogelijke aftrekposten erdoor te laten schieten, maar dan heb je toch eigenlijk geen keus meer dan op de uitnodiging in te gaan?!

5 thoughts on “Uitnodiging ?!

  1. Raar, het woord uitnodigen impliceert een basis van vrijwilligheid, daar blijkt dus helemaal geen sprake van te zijn.
    By the way: jaren lang hoefden wij niets in te vullen en deden dat ook niet, omdat we er zo tegenop zagen. Afgelopen voorjaar hebben wij alles bij elkaar gelegd en twee dagen hard gewerkt, gevolg is dat wij nu een leuk bedrag terug krijgen……

    Like

Leave a Reply

