Log over geen log

Er zijn van die dagen dat zich niets noemenswaardigs aan lijkt te dienen. Althans, geen zaken die zich lenen voor een logje.

Ik had natuurlijk wel uit kunnen gaan weiden over de dbc (diagnose behandel combinatie) koorts die op de zaak is uitgebarsten. Maar dat wordt dan een technisch verhaal dat niemand interesseert. Laat ik mij dus alleen aan een voorspelling wagen: over een jaar of zes – zeven wordt een parlementaire enquete op touw gezet om te onderzoeken wie dit bureaucratisch gedrocht op hun geweten hebben.

Of ik zou iets kunnen zeggen over de spectaculair, zij het onverklaarbaar dalende verzuimpercentages van de laatste maanden. Maar wie wil daarover lezen?

Of ik zou kunnen vertellen over het late vrijdagmiddaggesprek van twee maanden geleden, tijdens welk iemand voorspelde dat de jonge beleidsmedewerksters het niet lang meer zouden uithouden bij ons, omdat zij hun kwaliteiten zo toch helemaal niet kwijt kunnen. En dat die twee deze week hun ontslagbrief schreven.

Maar dat worden toch al gauw van die al te particuliere stukjes waar niemand op zit te wachten.

Over mijn zwempartijen is al helemaal niet zo veel te melden, of het moest zijn dat ik er een soort verslaafd-zijn bij ontwikkel, zoals ook bij het hardlopen gebeurde. Een soort onrust doet zich voelen tot de inspanning geleverd is, waarna een weldadige tevredenheid daarvoor in de plaats treedt.

En om nu eens uitgebreid te gaan schrijven over De Toverberg, of Secretum, nee. Lees die boeken zelf liever, ze zijn de moeite zeker waard.

Verder schiet mij zo gauw niets vermeldenswaards te binnen, dus dan maar even geen log…

3 thoughts on “Log over geen log

  1. En weer… veel nummers die ik niet ken, van veel artiesten die ik wel ken (en over het algemeen erg kan waarderen). Alleen Franxe7oise Hardy… blegh!šŸ˜›

    Like

  2. Gezien de aangename kwaliteit van de bekenden op deze lijst, verdient het voor mij aanbeveling ook eens naar het geluid van de andere namen en titels te zoeken.
    (Daniel Lanois ken ik)

    Like

  3. The Brokenhearted! Ik hoor het nummer nu weer eens, prachtig nummer, na het linkje hiernaast aangeklikt te hebben. Mooi!

    Dat terzijde. Ik vind het leuk hier eens verzeild te zijn geraakt. En ik moet toch maar snel ook weer eens gaan zwemmen, geloof ik.

    Like

Leave a Reply

