Wat mij weer verbaasde…

Zo af en toe sterft er een bekende Nederlander. Dat is goed: het zou toch al te gek zijn zouden zij behalve bekende Nederlander ook nog onsterfelijk zijn. Wanneer een bekende Nederlander echter sterft op 42 jarige leeftijd met achterlating van jonge kinderen en een vrouw, zoals Karel Glastra van Loon, dan wringt er toch iets. Maar ja, rechtvaardigheid is nu eenmaal een strikt menselijk concept, en sterven niet.

Maar dit terzijde.

Wanneer een bekende Nederlander sterft, is dat voor verschillende tv-programma’s natuurlijk reden daar aandacht aan te besteden en dat gaat heel goed met medewerking van vrienden van de overledene die in de studio over hem of haar willen praten.
Wat mij telkens verbaasd is de aanhoudend montere toon waarop zij kunnen vertellen wat een bijzonder mens de verloren vriend toch was. Nooit zie ik eens zo’n vriend die bij het besef van het verlies, let wel: de dierbare is koud overleden! in snikken uitbarst. Ofzo.

Dat zou mij waarschijnljk wel overkomen.

7 thoughts on “Wat mij weer verbaasde…

  1. Ik heb het ook een keer gehad, zo’n dag. Beetje vreemd. Of heb jij je weblog zo ingesteld dat hij automatisch iedere zoveel minuten ververst? Want dan had iemand em misschien gewoon de hele dag op jouw weblog staan? Blijft grappig…🙂

    Like

  2. Ten eerste zijn het volgens mij heel vaak van die ‘halve vrienden’, iig niet de closest friends, die het meest in beeld zijn. Uitzonderingen natuurlijk daar gelaten. Ten tweede denk ik dat ik ook zo over de overledene zou kunnen praten, zonder een traan te laten. Heb het al regelmatig droog gehouden tot ver na een begrafenis. Zulke dingen verschillen waarschijnlijk per persoon.

    Like

Leave a Reply

