Music for heatwaves

Om een cd voor een jarige collega op te halen parkeerde ik mijn fiets voor de etalage. Heel veel cd’s en aankondigingen van oud en nieuw te verschijnen schijfjes etcetera riepen achter het glas om aandacht. Pontificaal midden op de ruit een grote affiche van Julixc3xabttes favorieten. Vandaar gleed mijn blik naar de linkerbenedenhoek, vlak naast de deur, waar heel bescheiden, naast elkaar, de tweeling Young Gifted and Black lag.
Juist een paar dagen geleden voegde ik Desmond Dekker / The Israelites toe aan mijn mp 3 verzameling.
Binnen zocht ik het duo op en het bleek zelfs een dubbele tweeling te zijn. Twee maal 50 originele ska, rocksteady and reggae songs uit de tijd dat stereo nog niet vanzelfsprekend was. Een aantal van deze ruwe diamantjes ken ik al in de gepolijste, flauwe versie waarin anderen er een hit mee maakten. Love Of The Common People, Red Red Wine, Cherry Oh Baby. Veel hoor ik voor het eerst. Allemaal is het prachtig.

En dat voor nog geen 10 euro!

7 thoughts on “Music for heatwaves

  1. Jammer, maar wel goed dat je niet stug doorgaat met iets dat op die manier gewoon niet goed blijkt te gaan (daar heb ik ervaring mee :D). Hopelijk is er een oplossing om je studie op een andere manier te vervolgen… Hoe lang zou je nog verder moeten?

    Like

  2. @Janneke: ik kocht hem bij Elpee. Maar hebben ze die ook in Twente?
    Voor navraag: Young Gifted & Black, 50 classic reggae hits! Trojan records, TJDDD006

    @ Julixc3xabtte: je zag me wel niet, maar ik was er wel degelijk. Bezig een eng tandartsbezoek te verdringen door te proberen een kopfoto te plaatsen. Het werkte…

    Like

  3. De Elpee hebben we niet, maar ik heb wat op internet rondgekeken en kwam erachter dat ie wel bij de Boudisque moet zijn. Ik was vandaag toch in Utrecht dus heb eens gekeken. Kwam een cd tegen met leuke world music en een bonus dvd voor maar 7 euro, heb die gekocht, liep naar de trein en bedacht me vervolgens dat ik eigenlijk jouw cd zocht! Dat gebeurt me nou altijd in de platenzaak! (tussen de boeken trouwens ook) Nou ja, volgende keeršŸ™‚

    Like

Leave a Reply

