Nat experiment

Het werd mij al aangeraden, en toen ik zondag, ondermeer vanwege te verrichten veldwerk inzake de vermeende toenemende corpulentie van de Nederlander, in het zwembad verbleef en een paar luie baantjes trok, wat vanwege de drukte nog helemaal niet meeviel, toen ik zondag dus daadwerkelijk in de Papiermolen was, dacht ik: waarom ook niet?

Vanmiddag lag ik dus weer in het water, bij wijze van experiment nog, om eens te zien of zwemmen inderdaad een, tijdelijk, alternatief voor hardlopen kan zijn. Want het gaat inmiddels wel weer veel beter met mijn knie, maar ik denk dat het toch beter is wat langer rust te nemen dan een maand geleden. En de rest van dit lichaam mag niet in ledigheid wegzakken natuurlijk.

En beviel het?

Wellicht lag het aan mijn stemming, maar ik dacht dat hardlopen toch wel iets leuker is. Vooral de aanwezigheid van andere zwemmers, waar je steeds op moet letten om aanvaringen te vermijden onderscheidt zwemmen in negatieve zin.

Ik ben niet veel gewend qua zwemmen, dat merkte ook ik al snel. Na zes baantjes en krap 15 minuten was het gelukkig nog mooi weer genoeg om in het aarzelende zonnetje wat uit te kunnen rusten. Tijdens de volgende 4×50 meter bedacht ik dat je ook te water natuurlijk te veel hooi op je vork kunt nemen en dat het voor vandaag genoeg moest zijn.
Donderdag wordt de proef voortgezet.

5 thoughts on “Nat experiment

  1. Ik heb hier even zitten testen, maar helaas, mijn pinken zijn minstens even onzelfstandig als de jouwe. Ik zal ze eens bestraffend toespreken gedurende de dag. 8)

    Like

  2. Ik heb hetzelfde, ook net even uitgetest, maar het was me al eerder opgevallen. Misschien heb ik het iets minder extreem dan jij, ik kan mijn pink wel een beetje buigen, maar dat komt misschien door mijn piano-verleden?

    Like

  3. ach, ik zwem ook altijd maar een half uurtje. daarna wordt het saai. maar ik geniet wel altijd van het lekker buiten zijn in de papiermolen. En als je wilt begrijpen waarom de papiermolen zo fijn is, zou je eens bij het gratis-aclozwemhalfuur-voor-studenten in de parrel moeten kijken. De file is daar uitgevonden. In het water dus.

    Like

  4. Wat goed, volhouden dus! 15 minuten is een mooi begin toch? Misschien ga ik ook nog wel een keer weer zwemmen, ik ben nooit zo’n waterrat geweest maar elke keer als ik toevallig wel in het zwembad ben (zo eens per 5 jaar) bedenk ik me hoe leuk het eigenlijk is! Maar voorlopig helemaal geen sportšŸ˜¦

    Like

Leave a Reply

