Schrik

Vanochtend had ik een meneer op bezoek die mij verder ging inwijden in de nieuwe verzuimapplicatie. Voor hij kwam opende nog even ik een mailtje. Een verzoek de deelnemers aan de cursus X op het bijgevoegde formulier te vermelden en het per omgaande terug te sturen. Cursusdata: 13 en 20 mei.

Nu is het organiseren van deze cursus wel mijn taak, maar deze cursusdata kwamen mij helemaal niet bekend voor. Tegen beter weten in zoek ik bewijs dat ik inderdaad mensen heb uitgenodigd en een locatie heb besproken. De blunder neemt in mijn verbeelding alvast onheilspellende vormen aan. Op zo’n moment vrees ik plotselinge geheugenzwakte het meest. Is deze cursus mij geheel ontschoten? Heb ik dit geregeld en weet ik dat niet meer?

Met enig lood in de schoenen begaf ik mij na de training terug naar de plaats waar het onheil op mij wachtte, naar mijn anders zo vertrouwende bureau’tje.

Na eerst nog een collega de stuipen op het lijf gejaagd te hebben hoorde ik van een derde dat zij voor twee onzer werknemers even wat geregeld had met degene die deze cursus voor ons verzorgt.

Hoe licht het leven op zo’n moment plots weer is!

4 thoughts on “Schrik

  1. Het is in- en intriest wat daar is gebeurd. De waanzin waartoe mensen in staat zijn geweest en nog in staat zijn. De misstanden in Irak, Guantanamo Bay en Afghanistan tonen dat nog dagelijks aan. We leren het nooit. Nooit.

    Like

  2. Het is akelig je te realiseren dat in ieder mens ook een donkere kant schuil gaat. Wat zijn de voorwaarden dat je je donkere kant gaat leven? Ik weet het niet. Het beangstigt me soms dat wellicht ook ik, als de omstandigheden er naar zouden zijn, in staat zou zijn tot moord of andere gruwels. Althans, ik vrees wel dat het zo werkt.

    Like

  3. Het lijkt me een heel nare film. En ja, de werkelijkheid lijkt me nog veel narer, natuurlijk… maar aangezien ik die tijd niet heb meegemaakt en die film niet hóef te zien, doe ik dat niet. En dat vind ik best erg.

    Like

Leave a Reply

