11 mei 1990

Een gezellig avondje

Mijn moeder is een goede vrouw,
zij houdt veel van mij.
Ik mag haar niet beledigen.

Mijn moeder is een huisvrouw,
maar ik doe alles in het groot.
Bij De Gruyter is de aardbeienjam
deze week goedkoper dan bij
Albert Heijn,
dat weet ik opperbest.
Men krijgt niet voor niets zo veel
reclamefolders in de bus
en dat is voor mensen als ik
boeiende lectuur.
Oei, de met 2 cent per 100 gram
afgeprijsde cervelaat van A & O,
vliegt mij van agressiviteit naar
de strot en Vivo deelt over mij
de lakens uit alsof het allemaal
maar niks kost.

Maar ‘s avonds, wanneer ik gezeten ben onder de
schemerlamp en aan de overvloedige borst van
de middenstand, beween ik het extra voordeel
van het zoon-zijn.

Kees Ouwens

4 thoughts on “11 mei 1990

  1. Computers en printers en alle andere randapparatuur zijn per definitie ondingen. Ik haat ze. Alleen heb ik ze nodig, voor nuttige en leuke dingen, en daarom gebruik ik ze toch. Stom eigenlijk. Maar er zijn zo vaak problemen mee!

    Like

Leave a Reply

