Printen op 6 mei

Het was vandaag stil op de zaak. In het hele gebouw waren hoogstens 6 mensen aan het werk, en op de afdeling P&O maar xc3xa9xc3xa9n, ikzelf. Ook elders waren veel mensen vrij, vermoed ik. Een enkel telefoontje, niet xc3xa9xc3xa9n e-mail en niemand die even wat gedaan wil hebben of wat vragen wil. Ik houd van dat soort werkdagen. Het schiet zo lekker op.

Maar dan meld de printer een probleem. Het apparaat meldt dat het ‘off line’ is. Waarop dat bericht gebaseerd is blijkt niet te achterhalen en ook het beproefde uit- en weer aanzetten heeft deze keer niet het gehoopte resultaat.
Even later vindt de tweede printer van de afdeling dat lade 2 (er is nota bene maar 1 lade) het verkeerde papier herbergt. Er ligt gewoon een stapeltje a-4 in, maar het apparaat is niet op andere gedachten te brengen.
Ik ben natuurlijk niet voor een gat te vangen en installeer de printer die bij de salarisadministratie staat nu als doel voor mijn opdrachten. Ik bel even om te vragen of mijn printopdracht daar wordt uitgevoerd. Nee, zegt de collega op de tweede verdieping, er komt niets uit.

Nu moet ik toch in de slag met lade 2. En warempel, het lukt! Alleen moet ik nu telkens naar de printer lopen om het afdrukken middels een druk op een knop in gang te zetten. Maar zo kan ik in ieder geval aan het werk. Het gaat nu toch nog lekker opschieten.

Later belt de salarisadministratrice. Mijn opdrachten zijn alsnog uit de printer gekomen; er zat daarstraks geen papier in.

4 thoughts on “Printen op 6 mei

  1. Computers en printers en alle andere randapparatuur zijn per definitie ondingen. Ik haat ze. Alleen heb ik ze nodig, voor nuttige en leuke dingen, en daarom gebruik ik ze toch. Stom eigenlijk. Maar er zijn zo vaak problemen mee!

    Like

Leave a Reply

