Snotneus

Het is druk op de zaak. Hoe het komt is mij niet helemaal duidelijk, maar sinds de fusie een feit is hoor ik bijna iedereen zeggen dat er meer werk is dan ‘ie aan kan. Wanneer ik voor mijzelf spreek is duidelijk dat nieuwe taken tijd vergen om routine op te doen.
Voordeel van die gedeelde drukte is dat het werkoverleg plots in 30 minuten blijkt te passen, waar wij voorheen wel 1xc2xbd uur nodig plachten te hebben. En zelfs tijdens dat half uur denk ik af en toe dat ik ondertussen beter…

Ongebruikelijke taken staan beschroomd terzijde, zoals vroeger op het schoolplein de dikke jongen die bij geen der partijen welkom was. Maar ook zij moeten meedoen van meester.
Een begin van spanning doet zich voelen, hier en daar trekt een oog scheef. Degene die zijn middagpauze overslaat begint te denken dat anderen dat ook zouden moeten doen, of het recht verliezen te zeggen dat ze geen tijd hebben.

En dan gaat iemand om een uur eerder naar huis vanwege het hebben van een snotneus…

5 thoughts on “Snotneus

  1. Oeh.. en dan zit de rest met scheve ogen te kijken, want die snotneus zal zich wel aanstellen en laat het werk aan de anderen over! Is hij nu helemaal gek geworden? Wat een luilak is het toch ook.

    Kantoorpolitiek? GenietenšŸ˜‰

    Like

  2. Wat voor werk doe je eigenlijk? Lijkt mij niks, wat het ook is, maar ik hou niet van druk zijn… tenminste niet met papieren. Ben liever druk dat ik wat harder moet rennen, zoals op mijn werk. Ik vraag me dan ook regelmatig af wat ik op de universiteit te zoeken hebšŸ˜€ Sterkte met je werk!

    Like

Leave a Reply

