Kuuroord Balkonia

Ieder voorjaar is het lente en dat is toch wel een van de mooiste tijden van het jaar, voor wat het weer betreft. Je kunt er niet helemaal van op aan, maar er zijn altijd van die uitbundig zonnige dagen met nog net dat vleugje frisheid die daarmee zoveel aangenamer zijn dan de lome zomerse dagen met hun warmte van een zwaarder soort.
Vandaag is het zo’n dag, zo’n lentedag onder fris blauw met niet te veel wind en tintelende warmte.

En ik ben ziek thuis.

Denkend aan de hooggelegen sanatoria waar in vroeger tijden genezing gevonden werd onder vergelijkbare omstandigheden, leek het mij een goed idee mij met hetzelfde doel enige tijd uit de wind in de zon en onder een dekentje natuurlijk, op het balkon te posteren.

Echter.

Het voorjaar brengt meer dan alleen verandering van weer. Het voorjaar brengt telkens ook de busjes met opschriften als ‘Gout Bouw’, ‘Wits Schilders’ en ‘Simons Verbouwingen Restauratie Sanitair Klussenbedrijf’. Nu hoeft deze invasie in beginsel niet in strijd te zijn met mijn voornemen genezing te zoeken in de buitenlucht. Maar de vakman zoekt tegenwoordig steeds vaker steun bij gemotoriseerde hulpmiddelen. Vandaag staat er bijvoorbeeld al de hele ochtend een motor te ronken die voor de perslucht zorgt welke voor de klus van vandaag waarschijnlijk onmisbaar is. Op zo’n 20 meter van mijn geneeskrachtig balkon, dat dat daardoor juist niet meer is.

Het lijkt mij hoog tijd dat de Rekenkamer eens uitzoekt hoeveel werkdagen op deze manier verloren gaan!

7 thoughts on “Kuuroord Balkonia

  1. Gelukkig dat het allemaal gelukt is zoals gehoopt! Railtender is er nog wel in de internationale trein, heb ik gisteren gemerkt. De man had niets beters te doen dan heen en weer te rennen en kwam dus iedere tien minuten langs.

    Like

  2. En dan heb je het nog niet eens over het aantal sigaretten dat op zo’n dag gedraaid worden door de gemiddelde bouwvakker! Maar je bent dus nog steeds ziek… beterschap dan he, en hopelijk heb je in het weekend meer geluk met Balkonia!

    Like

  3. Grappig.
    We hebben enige synchroniteit. Ik ben het kwakkelen net te boven aan het komen en ook voor mijn huis hebben de bouwvakkers een stellage gebouwd. Alleen draaien de bouwvakkers die in deze stallage thuishoren wel erg veel sigaretten want ik heb ze al een week niet gezien. Zeker lentevrij.

    Like

Leave a Reply

