2 april 1990

Zelfs in de buien van de maand april
waar alles zoet begint te smaken,
vogels een hele lente maken
en kindren zingen, hoog en schril,

Tast ik de dingen af op hun bestand
met tel van weken, dagen, uren.
Als straks de zomer niet mag duren
wat wordt dan in hem aangerand?

Zinloze vraag. Welig in bloei te staan,
betekent ook: zichzelf verbruiken.
De bloesems die het kwistigst ruiken,
moeten het eerst verloren gaan.

Noch plant, noch dier weten van een getij,
maar ik wil ergens waarden zetten.
Natuur heeft blind haar eigen wetten.
Iedere weemoed komt van mij.

Herwig Hensen

2 thoughts on “2 april 1990

  1. Ik ga eens even diep nadenken over je poll… hij blijft nog wel even staan, verwacht ik?🙂 Enne ik ben die ene die een paar keer per week langskomt, en dat blijf ik doen hoor!

    Like

Leave a Reply

