Vakantie

Je bent 13 en je hebt vakantie.
Of liever: je bent vader en je dochter van 13 heeft vakantie. Wat te doen?

Een zienswaardige film draait er dus niet.
Tot mijn verbazing hebben de makers van jeugd- en jongerentheater juist in deze week andere zaken om handen: geen voorstelling te bekennen.

We kunnen natuurlijk ook met z’n tweexc3xabn een paar uurtjes de stad in. Kleding kijken, cd’tje kopen, ergens wat drinken. Maar daar heeft V. niet zo’n zin in. Zij zit op de bank, in pyjama, dekbed bij de hand, en kijkt naar tekenfilms. Sommige tekenfilms zijn niet zo leuk, dan begint het zappen. Mtv, tmf, terug naar Nickelodeon, weer tmf, dan mtv. Niet alle clips bevallen, maar een onbenullig programma’tje over vakantieplaatsen aan de Middellandse zee, een toeristisch magazine, zeg maar, kan gerust voor de 3e keer bekeken worden.

Twijfel bekruipt mij. Moet ik niet ingrijpen? Een schop onder de kont? Pak een boek, ruim je kamer op; doe wat!
Nee, dat doe ik maar niet. Vanmiddag is er weer de manxc3xa9ge, met Amando, Afro en Kimmie en de andere paardenmeisjes.

Vanavond eten wij stampot boerenkool.
Heerlijk, vakantie.

6 thoughts on “Vakantie

  1. Blonde Janneke vraagt wie of wat Shareaza is… Bob Dylan is trouwens subliem, jammer dat ik dit nummer niet ken. Als ik van de week weer internet heb op mijn eigen pc (zo langzamerhand ijdele hoop) download ik hem!

    Like

  2. Op mijn 13e was ik altijd buiten, op het land, op zoek naar vogels, tussen de schapen, bij de pony’s. Een jeugd op de boerderij is niet zo verkeerdšŸ™‚ Maar zo’n manege is dan ook leuk he! En toen ik 13 was waren er nog lang niet zoveel TV-zenders…

    Like

Leave a Reply

