Citaat

“Moord kan in mijn ogen nooit een object van bewondering of een pleidooi voor vrijheid zijn; ik ken niemand die slaafser, verachtelijker, laffer en bekrompener is dan een terrorist”

Franxc3xa7ois-Renxc3xa9 de Chateaubriand schreef dit in zijn ‘Memoires van over het graf’, of liever: Mxc3xa9moires d’Outre-Tombe, een titel die mij op de middelbare school erg fascineerde en die ik daardoor ook altijd onthouden heb. Gelezen heb ik deze memoires nooit. Zo gaat dat vaker.

Maar bovenstaand citaat kwam ik tegen in de krant en al is het 200 jaar oud, verjaard is het toch nog niet.

2 thoughts on “Citaat

Leave a Reply

