Toch hardlopen

Toen het moment nog maanden ver weg was, overwoog ik serieus een fitnesscentrum te gaan bezoeken zodra mijn dagelijkse fietstocht zou komen te vervallen. Nu is het dan zover; de verhuizing is een feit.

De wind liet zich voelen, de temperatuur was onwinters en halverwege de middag kreeg ik xc3¡l meer zin in buiten zijn, ademhalen, hardlopen. Maar fietsbenen zijn geen loopbenen. De algehele conditie is in orde, maar de bewegingen doorkruisen de gewenning. Achteraf moet ik vaststellen dat ik mij, denkend dat ik voorzichtig begon, toch wat heb geforceerd. Pas vanavond, twee dagen na dato, trok de stramheid weer een beetje uit mijn dijen.
Nadeel van hardlopen is wel dat het een solistisch tijdverdrijf is. Fitness wellicht minder.

Deze eerste dagen op de vernieuwde zaak waren tamelijk landerig, en tegelijk onrustig. Het werk dat nu niet gedaan kan worden blijft liggen; er ontstaat een stuwmeertje. Computers hebben we inmiddels en ook telefoon, maar de bestanden zij er nog niet allemaal, noch het personeelsinformatiesysteem en de interne mailmogelijkheid. De afdeling ict bestaat inmiddels geheel uit te weinig tijdelijke krachten, die te maken krijgen met steeds ongeduldiger noodkreten van wijd en zijd. Ik heb vandaag dan ook maar geopperd dat ik mij beter bezig kan houden met overzetten van bestanden naar de nieuwe server, opdat de ict’er kan uitrukken om brandjes te blussen. Dat overzetten bleek taai en saai en toch tergend werk.
Waarom doen computers toch zo zelden wat ze zo gemakkelijk schijnen te kunnen?

6 thoughts on “Toch hardlopen

  1. Ik had ook willen hardlopen vanmiddag. Maar na gisteren van 8 tot 3 werken, daarna tot 5 uur door het dorp struinen en daarna van 8 tot 3 aan statafels hangen en veel dansen, volgende ochtend weer van 8 tot 3 werken… nee, ik heb het maar bij een wandelingetje naar de buren (om de hond terug te brengen, die was blijkbaar verdwaald in onze tuin) gehouden.
    Maar wat ik eigenlijk wilde zeggen: van The French Lieutenants Woman (ja, echt woman, niet wife) is nog te weinig gekomen😕

    Like

  2. @Janneke: dan zul je voor hardlopen (@postbode iekefieke: is lang zo saai niet als het lijkt) de komende dagen ook niet veel tijd hebben; wel voor hardlezen, en dat is misschien ook wel heel gezond. Ik hoop dat het boek je aanspreekt, dat helpt.

    Like

Leave a Reply

