Discipline: dag 1

Nee, helemaal tevreden ben ik niet over deze dag. Het was gewoon vrij rommelig, weer. Maar: het kon slechter, zoals de Grunninger zegt.

Toen V. om acht uur vanochtend naar school vertrok, was het nog wel wat vroeg om een gedisciplineerde vrije dag te beginnen. Ik ben daarom nog maar een uurtje gaan slapen. Om negen uur ontdekte ik dat ‘haar knippen’ plotseling met stip op nummer 1 van de lijst van dingen die ik moet doen xc3xa9n de lijst van dingen die ik wil doen terecht was gekomen. Zelf knippen gaat beslist sneller dan een kapper bezoeken om het daar te laten doen, maar je bent er toch wel even mee bezig.

Net toen ik koffie in stond te schenken ging de telefoon; mijn moeder.
Ik had haar al maanden niet gesproken. Zij wist daardoor nog niet dat W. en ik uit elkaar zijn. “Nou, ik vind het jammer voor je”, zei ze, maar het nieuws deed haar hoorbaar goed. Ze kon het gesprek dan ook gewoon afsluiten met te zeggen dat ze blij is dat het goed met mij gaat.

Het schoot mij te binnen dat ik ook nog poolshoogte zou nemen in het kantoor dat wij binnenkort betrekken. Wij proberen het aantal kamers dat wij nodig menen te hebben, en het formaat daarvan, te verdedigen ten opzichte van opdringerige Raad van Bestuurders. Daarbij proberen wij op grond van een niet zo duidelijk plattegrondje tot een kamerverdeling te komen. Hoeveel ruimte is er nu eigenlijk, nu er bureaus en kasten zijn geplaatst? Wie kan het beste met wie een kamer delen? Dat soort vragen houden ons al weken bezig, waartijdens de RvB zorgt voor de externe dreiging die onze eenheid versterkt.

Natuurlijk moest ik ook nog boodschappen doen. Bij toeval viel mijn oog op de mededeling dat ‘mijn’ super vrijdag al om 17 uur sluit, en zaterdag natuurlijk ook niet opent. Dat wordt donderdagavond boodschappen doen, of vrijdag een paar uur eerder vrij nemen. Lastig.

In het halve uurtje dat mij restte voor ik M. uit school zou halen heb ik in oude computertijdschriften gezocht naar het MS DOS commando dat mij verder helpt in mijn nieuw verworven, 2e hands computer. Ik kwam wel wat handige informatie tegen, mijn mp3 speler kan ook dienst doen als extern geheugen bijvoorbeeld, maar dat commando vond ik niet.

En zo liep de dag naar een familiair einde. Studeren? Nee, dat is er niet van gekomen. Dat wordt dus morgenavond.
Deze avond probeerde ik ruimte vrij te maken op deze computer. Voortdurend krijg ik de mededeling dat er te weinig ruimte is op de C-schijf. Nu denk ik dat ik maar eens helemaal opnieuw moet beginnen: alles eraf. Maar dat kan beter wachten tot de nieuwe computer werkt, denk ik.

4 thoughts on “Discipline: dag 1

  1. Gisteravond heb ik hoofdstuk 8 Praktijkdiploma Midden-Management, Communicatiebeleid, bestudeerd.
    Vanavond zal ik een verslagje schrijven over een workshop ‘het Enneagram als instument voor het voorkomen van langdurig verzuim’ schrijven. Maar dat is voor op de zaak.

    Like

Leave a Reply

