Op weg naar Kerstmis.

Daar liep ik. Een wankele kerstboom achterop de fiets.

Ik had in 1 oogopslag gezien dat dit het boompje zou zijn dat hier een paar weken voor kerstsfeer gaat zorgen. Bescheiden van afmeting, helder van vorm, een vredige uitstraling.

Ze stond alleen wat wankel in haar emmer. Daarmee symboliseerde ze natuurlijk mooi de altijd wankele harmonie, maar die symboliek moet natuurlijk niet uitdraaien op een plotseling omvallende kerstboom met alles erop en eraan.

Daar liep ik. Met 1 hand de kerstsfeer balancerend, met de andere het stuur. Kleffe sneeuwvlokken en duisternis, om half drie in de middag. Het blijft ploeteren.

4 thoughts on “Op weg naar Kerstmis.

  1. Heb je er nou een uitgekozen dan?🙂 Leuk zulke dingen, ik vind het ook leuk om gewoon met een groepje mensen die ik van internet ken af te spreken, altijd leuk om te zien welke blijvende contacten eruit voortkomen!

    Like

Leave a Reply

