En ook naar Diaghilev…

Het idee was eigenlijk met meerdere mensen uit eten te gaan. Zeg: vier mannen en vier vrouwen, vreemden voor elkaar voor de maaltijd en daarna…ja, wat het daarna zijn zou of zou worden, dat stond natuurlijk niet vast. Maar het was nog niet zo gemakkelijk dat achttal bij elkaar te krijgen. Met ‘zoveel’ vreemden aan het eten gaan bleek voor meer mensen dan ik verwacht had toch vooral een net iets te onzeker vooruitzicht.

Wij schoven dus gedriexc3xabn aan en beleefden een eerst wat onwennige (ik ben mij in zo’n geval waarschijnlijk te bewust van het geringe aantal koetjes en kalfjes dat met mij mee is gekomen) maar toch plezierige avond. Wij spraken over liefde, vooral over hoe liefde eindigt, over het werk dat wij doen, over familie, over het komen en gaan van ideexc3xabn in de samenleving, over schapen en waar de kudde eindigt en je zelf begint, over Sinterklaas en kinderen… Nee, geen onderwerp was ons te groot of te klein.

En vandaag probeer ik helder te krijgen wat deze ontmoeting nu precies voor mij betekent. Het gevoel blijft op een of andere manier vaag. Behalve dat het werkelijk zo gegaan is, kleeft er door de ongewoonheid van de gebeurtenis ook iets onwerkelijks aan de herinnering. Ik kan er nog niet echt grip op krijgen.

We besloten het initiatief in ieder geval voort te zetten en toch te proberen meer mensen te interesseren. En er is ook een afspraak om met z’n tweexc3xabn de Diaghilev-tentoonstelling te gaan zien.

5 thoughts on “En ook naar Diaghilev…

  1. @genevieve: haar blik is toch niet echt verlegen; ik heb de indruk dat ze mij redelijk zelfbewust aankijkt. In haar hand heeft ze een soort buideltje, waar overigens niet veel in lijkt te zitten. Is het wel een vrouw dan😉

    Like

  2. Heb je er nou een uitgekozen dan?🙂 Leuk zulke dingen, ik vind het ook leuk om gewoon met een groepje mensen die ik van internet ken af te spreken, altijd leuk om te zien welke blijvende contacten eruit voortkomen!

    Like

Leave a Reply

