Rijksgebed…(!)

“Bidden voor koningen en allen die in de hoogheid zijn geplaatst. Concreet wordt dus dagelijks gebeden voor het Koninklijk Huis met al haar telgen. Ook wordt er gebeden voor de Minister-President, het Kabinet, de 1e en 2e Kamer, de Secretarissen-generaal en Directeuren-Generaals. Maar ook voor de directeuren en afdelingshoofden en overige landsbestuurders en collega-ambtenaren. Om ze te laten aanraken door Zijn liefde.

Dit alles is nodig, zoals te lezen staat in 1 Timotheus 2:1-9:
“Ik vermaan dan voor alle dingen, dat gedaan worden smekingen, gebeden, voorbiddingen, dankzeggingen voor alle mensen. (2)Voor koningen en allen die in de hoogheid zijn, opdat wij een gerust en stil leven leiden mogen in alle godzaligheid en eerbaarheid. (3)Want dat is goed en aangenaam voor God onze Zaligmaker. (4) Welke wil, dat alle mensen zalig worden en tot kennis der waarheid komen. (5) Want er is xc3xa9xc3xa9n God, er is ook xc3xa9xc3xa9n Middelaar Gods en der mensen de Mens Christus Jezus. (6) Die Zichzelf gegeven heeft tot een rantsoen voor allen, zijnde de getuigenis te zijner tijd. (7)Waartoe ik gesteld ben een prediker en apostel, een leraar der heidenen in geloof en waarheid. (8 ) Ik wil dan, dat de mannen bidden in alle plaatsen, opheffende heilige handen zonder toorn en twisting.”

Het doel om samen te bidden is vragen om wijsheid voor de beslissingen die deze landsbestuurders met elkaar moeten nemen. En voor bescherming voor degenen die dagelijks moeilijke beslissingen moeten nemen. Zoals dat ook het geval is bij de leidinggevenden van de ministeries en hun buitendiensten in en buiten Den Haag. Om een ieder in gebed voor Gods Troon te brengen en geestelijke rijkdom te geven aan ons mensen door Hem.”

Aldus de website Rijksgebed…..

Now we are too with God on our sides…8)
(Dylan)

8 thoughts on “Rijksgebed…(!)

  1. He, gelukkig dan maar! En nu is ze er vanaf, als het op latere leeftijd nog moet schijnt het helemaal geen pretje te zijn…😕 Volgende week maar weer schoolzwemmen dan?🙂

    Like

  2. Ik heb nooit schoolzwemmen gehad. Ben alleen voor mijn A opgeweest en ben daar in mijn doodsangsten door de badmeester het diepe ingegooid (ik durfde niet), sindsdien hou ik niet meer van zwemmen🙂

    Like

  3. M. hield er ok niet van. “Ik ben bang van water!” (in de vakantie was zij niet uit het water te krijgen, trouwens) De zwempedagogiek doet tegenwoordig niet meer aan: gewoon erin kieperen, dat kind. En mede dank zij een fijne beloning is zij gaandeweg toch te water geraakt. Maar nu dus even niet meer…

    Like

  4. Gelukkig niet dan, dat erin kieperen, want daar leer je het echt niet van hoor! Ben afgelopen zomer voor het eerst in jaren weer eens wezen zwemmen en dat was toch wel een barrière die ik moest doorbreken, of zoiets🙂 Belonen is een veel betere methode, lijkt me!

    Like

Leave a Reply

