Geleende woorden voor dinsdag 2 november 2004

Het laatste herfstgedicht

de eerste die nu nog met herfst
takken aan komt draven
en daarmee op dit papier

of tegen mijn beeldscherm zwaait
zodat bladeren dit gedicht binnendwarrelen
bijt ik persoonlijk de strot af

want ziek ben ik
van woorden die troost willen bieden
voor alles waar geen troost voor kan bestaan

te moe vooral
om iedere ochtend bloot en bleek
weer als dezelfde jongen op te staan

vergeet me liever even,
begraaf deze woorden in een ondiep graf
en leg jezelf daarnaast ten ruste

mag ik bij je liggen? dan spreken we daar af
om pas te ontwaken als ook dit blad
volledig is vergaan

want als de dood te bedwingen was
met slechts enkele mooie regels
dan had ik die voor je geschreven

ik weet het ook
hier staan ze niet,
vergeef me

(Erwin Vogelezang)

2 thoughts on “Geleende woorden voor dinsdag 2 november 2004

Leave a Reply

