Kikkererwten en brood…

Nasroedin at armeluis kost: kikkererwten en brood. Zijn buurman, die eveneens beweerde een wijs man te zijn, woonde in een groot huis en genoot van overvloedige maaltijden die de keizer hem zelf verstrekte.
Zijn buurman zei tegen Nasroedin: ‘Als jij zou leren de keizer naar de mond te praten en hem gedienstig te zijn, net als ik, hoefde je niet van kikkererwten en brood te leven’.
Waarop Nasroedin antwoordde: ‘Als jij gewend zou zijn om kikkererwten en brood te eten, hoefde je de keizer niet naar de mond te praten en hem gedienstig te zijn’.

Herken je hierin iets van jezelf?

3 thoughts on “Kikkererwten en brood…

  1. Ik hoop zelf zo te zijn als Nasroedin…… Hij heeft helemaal gelijk en het geeft veel meer voldoening,maar de verleiding is soms wel groot…..
    OH…. uit welk boek is dit…… Ik herken het vlgs mij…. maar waaruit, waaruit….😀 😉

    Like

  2. @@penstaartje: Ik moet bekennen dat ik het niet meer weet, waar ik deze woorden vond. Maar ik geloof, en dat verklaart ten dele het nu ontbreken van de bron, dat ik het las op een blaadje van de Coaching-scheurkalender.

    Like

Leave a Reply

