Een dag met sprookjes

Wat een prachtige ochtend!

Om ongeveer kwart voor negen keek ik uit het raam. Ochtendnevel lag over het land en kringelde traag uit de vijver omhoog. Bomen rezen als zwarte silhouetten uit de benevelde aarde. Het gras glinsterde.
De lage zon doorstraalde alles met een oranje gloed. Even dacht ik dat ik een elfje zag zweven aan de waterkant…

Later op de dag, fietsend naar huis, ontwaarde ik bij de witte molen een man, geheel in het rood gekleed. Wit krullend haar golfde onder zijn eveneens rode muts vandaan; ook zijn baard was lang en wit. Hij stond met zijn rug naar mij toe, dus zeker ben ik niet; maar kan dit de kerstman geweest zijn?

Leave a Reply

